Ogarniamy tematy za Ciebie

Oceniamy możliwości

Przewidujemy ryzyko

Rekomendujemy optymalne rozwiązania

Obsługa grup kapitałowych

Nasze podejście oparte jest na współpracy z Klientem na każdym etapie życia projektu, co znajduje odzwierciedlenie w zakresie świadczonych przez nas usług.

Jesteśmy przygotowani na zmiany organizacyjne rachunkowości wynikające z rozwoju grup kapitałowych i zapewniamy sporządzanie skonsolidowanych sprawozdań finansowych.

Etapy realizacji usługi
Analiza wstępna
  • Określenie charakteru podporządkowania jednostek tworzących Grupę
  • Określenie przeznaczenia nabytej jednostki
  • Wybór odpowiednich metod konsolidacji
Sporządzenie SF spółek tworzących Grupę
  • Ujednolicenie zasad rachunkowości w Grupie
  • Sporządzenie SF jednostki dominującej i jednostek podporządkowanych
  • Ujęcie i wycena wszystkich pozycji aktywów netto jednostek w wartości godziwej
  • Ustalenie wartości firmy
Określenie powiązań w Grupie
  • Zebranie pełnej dokumentacji konsolidacyjnej
  • Inwentaryzacja rozrachunków między jednostkami powiązanymi
  • Określenie wszelkich powiązań finansowych i handlowych, w celu ich wyłączenia w drodze eliminacji wzajemnych

 

Skonsolidowanie Sprawozdań Finansowych
  • Zestawienie danych finansowych w arkuszach konsolidacyjnych
  • Sporządzenie sprawozdania skonsolidowanego, w tym informacji dodatkowej
  • Współpraca z biegłym rewidentem przy audycie skonsolidowanego SF
Zakres usług
Organizacja procesu przejścia na MSR/MSSF
  • Analiza systemu informacyjnego jednostki
  • Przygotowanie polityki rachunkowości zgodnej z MSR/MSSF i układu sprawozdania finansowego
  • Przeliczenia i wstępne sporządzenie sprawozdania finansowego, integracja zmian

 

Sporządzanie skonsolidowanych sprawozdań finansowych
  • Określenie charakteru podporządkowania jednostek
  • Analiza wszystkich powiązań w Grupie w celu ich wyłączenia
  • Sporządzenie dokumentacji konsolidacyjnej
Organizacja sprawozdawczości jednostek podporządkowanych
  • Rozwiązanie problemów związanych z wyceną i prezentacją danych
  • Przeszacowanie poszczególnych pozycji sprawozdania finansowego, zestawienie i analiza korekt
  • Sporządzenie podstawowych sprawozdań porównawczych

 

Prowadzenie ksiąg rachunkowych
  • Bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z MSR/MSSF
  • Przygotowywanie okresowych sprawozdań finansowych
  • Przygotowywania raportów zgodnie z indywidualną specyfikacją Klienta